Среда, 24.04.2024, 19:19
Благотворительный фонд "Свет сердца"
Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта
Категории раздела
Проекты фонда [12]
Общество [8]
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа
Главная » Статьи » Проекты фонда

Стратегія інформаційно-просвітницької роботи з питань планування сім’ї та репродуктивного здоров’я населення Луганської області
Стратегія інформаційно-просвітницької роботи
з питань планування сім’ї та репродуктивного здоров’я
нас
елення Луганської області
на період до 2015 року

Вступ
Людина, її життя та здоров'я є найвищими соціальними цінностями держави, визначеними Конституцією України. В Україні значна увага приділяється збереженню здоров’я населення, в тому числі, і репродуктивного здоров’я, стан якого має безпосередній вплив на демографічну ситуацію.
В Україні діє Державна програма «Репродуктивне здоров'я нації» на період до 2015 року (затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2006 № 1849), на виконання якої в Луганській області було розроблено Обласну програму «Репродуктивне здоров’я населення» на період до  2015 року (затверджена рішенням Луганської обласної ради від 29.11.2007 № 18/21).
Обласна програма є змістовним та практичним документом, який передбачає вдосконалення у всіх дотичних сферах,  втім, передбачений у Програмі бюджет на інформаційно-просвітницькі заходи з питань здорового способу життя та планування сім’ї є недостатнім (див. додаток №2 до Обласної програми: діяльність 10 захід 1, діяльність 12 заходи 4 та 5).
Сучасні реалії вимагають проведення потужної інформаційної кампанії і потребують об’єднання широкого кола партнерів та залучення позабюджетних коштів.
Дана «Стратегія інформаційно-просвітницької роботи з питань планування сім’ї та репродуктивного здоров’я населення Луганської області на період до 2015 року» передбачає використання різноманітних каналів комунікації для проведення інформаційно-просвітницької роботи, а також організацію та проведення цілої низки заходів у партнерстві між органами виконавчої влади, неурядовими та міжнародними організаціями, за активної участі громади Луганської області.


Розділ 1
Мета та завдання стратегії
Метою «Стратегії інформаційно-просвітницької роботи з питань планування сім’ї та репродуктивного здоров’я населення Луганської області на період до 2015 року» (далі – Стратегія) є широке інформування населення Луганської області про важливість репродуктивного здоров’я, а також сприяння у покращенні ставлення населення області до сучасних методів планування сім’ї, оскільки саме використання сучасних методів контрацепції є одним з засобів запобігти непланованій вагітності та пов’язаному з нею аборту.

Завданнями Стратегії є:
–    Збільшити обізнаність цільових аудиторій щодо переваг планування сім’ї;
–    Покращити ставлення до сучасних методів контрацепції шляхом підвищення поінформованості населення та розвіювання міфів;
–    Збільшити рівень використання сучасних методів контрацепції, включаючи гормональні;
–    Збільшити рівень використання презервативів молодими людьми репродуктивного віку, які ведуть статеве життя та не мають усталених стосунків.


Розділ 2
Цільові аудиторії
Стратегія направлена на роботу з наступними цільовими аудиторіями:
•    Сексуально-активна молодь, незаміжні жінки та неодружені чоловіки репродуктивного віку (молодь)
•    Одружені жінки та чоловіки репродуктивного віку
•    Медичні та соціальні працівники
•    Особи, відповідальні за формування політики у соціальній та медичній сферах.
Цільовими аудиторіями, на яких буде спрямовано безпосередню комунікацію в рамках Стратегії є жінки та чоловіки репродуктивного віку, включаючи молодь. В той час як медичні й соціальні працівники та особи, відповідальні за формування політики, будуть опосередковано охоплені комунікаційними заходами, що спрямовані на широкий загал.

Розділ 3

Ключові повідомлення

Стратегія використовуватиме ключові повідомлення, розроблені програмою АМР США «Здоров’я жінок України» в рамках «Національної комунікаційної стратегії з питань планування сім’ї та репродуктивного здоров’я» для використання на національному і обласному рівнях.
Ключові повідомлення пропонуються для кожної цільової аудиторії окремо, враховуючи прогнозоване сприйняття та цінності кожної з цільових аудиторій. Цільові аудиторії згруповані для того, щоб організувати комунікацію у найбільш ефективний спосіб у відповідності до тематичних комунікаційних блоків:

1) Тематичний блок 1: Пропагування переваг сучасних методів планування сім’ї як альтернативи непланованій вагітності та абортам.

Цільова аудиторія: жінки та чоловіки репродуктивного віку, молодь Луганської області

Мета:
•    Підвищити поінформованість цільової аудиторії щодо переваг планування сім’ї;
•    Покращити ставлення до сучасної контрацепції.

Інформація, яку важливо донести до цільової аудиторії:
•    Сучасні методи планування сім’ї є безпечними та ефективними;
•    Сучасні методи планування сім’ї є легкими для використання.

Зразки ключових повідомлень:
•    Правильне використання контрацепції допомагає запобігти непланованій вагітності;
•    Зараз існує багато сучасних, надійних і безпечних методів контрацепції, якими можна користатись протягом багатьох років;
•    «Майбутнє варто планувати»;
•    «Планування сім’ї/контрацепція – гарний вибір».

Що пропонується цільовій аудиторії?
•    Отримати більше інформації, відвідавши Всеукраїнський сайт з питань планування сім’ї та репродуктивного здоров’я;
•    Отримати більше інформації, подзвонивши на Всеукраїнську інформаційну лінію з питань планування сім'ї та репродуктивного здоров'я;
•    Звернутись за інформацією до гінеколога або сімейного лікаря за місцем проживання.

2)   Тематичний блок  2: Забезпечення населення Луганської області надійною та достовірною інформацією про планування сім’ї та репродуктивне здоров’я. Збільшення попиту на послуги планування сім’ї та репродуктивного здоров’я в області

Цільова аудиторія: жінки та чоловіки репродуктивного віку

Мета:
•    Збільшити попит на послуги з планування сім’ї та репродуктивного здоров’я серед населення Луганської області.

Інформація, яку важливо донести до цільової аудиторії
•    Існує достовірна та доступна інформація про методи планування сім’ї, з якою можна ознайомитись у зручний час і спосіб;
•    Медичні працівники області можуть надати якісну консультацію з питань планування сім’ї та допомогти підібрати метод, що підходить саме вам;
•    Сучасні методи планування сім’ї є безпечними та ефективними;
•    Сучасні методи планування сім’ї є легкими для використання.

Зразки ключових повідомлень:
•    Ви можете запитати пораду у професіоналів – в Луганській області є ціла низка надійних каналів комунікації, які ви можете використати для отримання інформації;
•    Запитайте гінеколога, або сімейного лікаря за місцем проживання про методи контрацепції. Він допоможе підібрати той, що підходить саме вам;
•    «Майбутнє варто планувати»;
•    «Контрацепція – гарний вибір».

Що пропонується цільовій аудиторії?
•    Записатись на прийом до гінеколога, або сімейного лікаря за місцем проживання;
•    Відвідати Всеукраїнський сайт з питань планування сім’ї та репродуктивного здоров’я;
•    Зателефонувати на Всеукраїнську інформаційну лінію з питань планування сім'ї та репродуктивного здоров'я.

3) Тематичний блок  3: Молодь та планування сім’ї

Цільова аудиторія: Сексуально-активна молодь і неодружені жінки та чоловіки репродуктивного віку Луганської області.

Мета:
•    Збільшити ефективне використання презервативів серед молодих жінок та чоловіків (щоб водночас запобігти непланованій вагітності, інфекціям, що передаються статевим шляхом та ВІЛ)

Інформація, яку важливо донести до цільової аудиторії:
•    Презервативи є найкращим вибором для запобігання непланованій вагітності, інфекціям, що передаються статевим шляхом та ВІЛ.

Зразки ключових повідомлень:
•    Захисти своє майбутнє (запобігаючи непланованій вагітності, інфекціям, що передаються статевим шляхом та ВІЛ);
•    Презервативи є простим способом вберегти своє здоров’я та життя;
•    Презервативи є частиною сучасного життя чоловіків та жінок;
•    «Майбутнє варто планувати»;
•    «Презервативи це гарний вибір».

Що пропонується цільовій аудиторії?
•    Використовувати презервативи;
•    Отримати більше інформації, відвідавши Всеукраїнський сайт з питань планування сім’ї та репродуктивного здоров’я;
•    Отримати більше інформації, зателефонувавши на Всеукраїнську інформаційну лінію з питань планування сім'ї та репродуктивного здоров'я;
•    Відвідати відповідну сторінку ВКонтакте.

4) Тематичний блок 4: Пропагування переваг сучасних гормональних методів контрацепції серед населення Луганської області

Цільова аудиторія: жінки та чоловіки репродуктивного віку, які шукають засобів, щоб збільшити паузу між пологами, або ж контролювати народжуваність.

Мета:
•    Покращити ставлення до гормональних методів контрацепції, шляхом підвищення поінформованості та обізнаності населення Луганської області, а також розвіювання міфів та невірної інформації навколо гормональних методів контрацепції

Інформація, яку важливо донести до цільової аудиторії:
•    Сучасні гормональні контрацептиви є безпечним та ефективним способом запобігти непланованій вагітності;
•    Сучасні гормональні методи не завдають шкоди організму;
•    Побічні ефекти від таблеток або інших гормональних методів є незначними і нечастими.

Зразки ключових повідомлень:
•    Сучасні гормональні контрацептиви безпечні для використання протягом багатьох років;
•    Оральні контрацептиви є безпечними та високоефективними засобами запобігання непланованій вагітності;
•    Сучасні контрацептивні таблетки містять мікродози активних інгредієнтів та мають незначні побічні ефекти;
•    «Майбутнє варто планувати»;
•    «Оральні/гормональні контрацептиви – гарний вибір».

Що пропонується цільовій аудиторії?
Дізнатись більше інформації за допомогою:
•    Відвідування Всеукраїнського сайту про планування сім’ї та репродуктивне здоров’я;
•    Дзвінка на Всеукраїнську інформаційну лінію з питань планування сім'ї та репродуктивного здоров'я;
•    Отримання консультації у лікаря за місцем проживання.


Розділ 4

Способи поширення інформації про планування сім’ї та репродуктивне здоров’я серед населення Луганської області (канали комунікації)
Примітка: в рамках «Національної комунікаційної стратегії з питань планування сім’ї та репродуктивного здоров’я» Програмою АМР США «Здоров’я жінок України» створено загальнонаціональну систему надання інформації про планування сім’ї та репродуктивне здоров’я, яка включає Всеукраїнську інформаційну лінію з питань планування сім'ї та репродуктивного здоров'я, Всеукраїнський сайт з питань планування сім’ї та репродуктивного здоров’я, а також групу в соціальній мережі ВКонтакте, що буде орієнтована на молодь. В рамках реалізації «Стратегії інформаційно-просвітницької роботи з питань планування сім’ї та репродуктивного здоров’я населення Луганської області на період до 2015 року», населення Луганської області долучиться до використання вищезазначених ресурсів.

1. Всеукраїнська інформаційна лінія з питань планування сім'ї та репродуктивного здоров'я

Цільова аудиторія: жінки репродуктивного віку, молодь

Партнери: Всеукраїнська інформаційна лінія з питань планування сім'ї та репродуктивного здоров'я створена Програмою АМР США «Здоров’я жінок України» у партнерстві з Благодійним фондом «Здоров’я жінки та планування сім’ї».

Зателефонувати на лінію можна за номером 0 800 50 27 57 безкоштовно зі стаціонарного телефону з будь-якого місця на території України.

Консультанти відповідатимуть на запитання клієнтів, надаватимуть інформацію про безпечність та ефективність того чи іншого методу планування сім’ї та переконуватимуть звернутись по більш детальну консультацію до гінеколога або сімейного лікаря за місцем проживання.
Матеріали з рекламою Всеукраїнської інформаційної лінії будуть широко розповсюджуватись в області через канали комунікації 2-11, зазначені далі.  

2.Всеукраїнський сайт з питань планування сім’ї та репродуктивного здоров’я

Цільова аудиторія: жінки та чоловіки репродуктивного віку, молодь, медичні та соціальні працівники.

Партнери: Всеукраїнський сайт з питань планування сім’ї та репродуктивного здоров’я створений Програмою АМР США «Здоров’я жінок України» у партнерстві з Фондом Народонаселення ООН.
Сайт є конфіденційним джерелом отримання обґрунтованої науково-доказової інформації щодо планування сім’ї та репродуктивного здоров’я жінкам та чоловікам репродуктивного віку у зручний для них час.  На сайті подана точна та правдива інформація про існуючі методи контрацепції (включаючи переваги та недоліки), а також проаналізовані міфи щодо методів планування сім’ї, що існують в суспільстві.
Матеріали з рекламою сайту будуть широко розповсюджуватись в області через канали комунікації 3-11, зазначені далі.

3. Соціальні мережі

Цільова аудиторія: Молодь

Партнери: Луганський обласний осередок Ліги соціальних працівників України, Благодійний фонд «Світло серця».

На національному рівні створено групу (спільноту, сторінку) в мережі ВКонтакте для поширення наступної інформації з питань планування сім’ї і репродуктивного здоров’я: інформаційні матеріали, анонси подій, посилання на відеоматеріали або інші матеріали, що базуються на визначених ключових повідомленнях та покликані підвищити обізнаність молоді щодо планування сім’ї та репродуктивного здоров’я.
Враховуючи, що молоді люди Луганської області активно користуються мережею інтернет, а також є активними користувачами однієї з найпопулярніших соціальних мереж ВКонтакте (понад 322 тисячі користувачів у віці 18-35 років з Луганської області), пропонується використання зазначеної соціальної мережі для поширення інформації про планування сім’ї та репродуктивне здоров’я саме для молоді.

4.   Інформаційно-просвітницькі заходи для населення Луганської області. 

Цільова аудиторія: жінки і чоловіки репродуктивного віку, молодь.

Партнери: Департамент охорони здоров’я Луганської ОДА, управління у справах сім’ї, молоді та спорту Луганської ОДА, департамент освіти і науки, молоді та спорту Луганської ОДА, департамент соціального захисту населення Луганської ОДА, Луганський обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, Луганський обласний осередок Ліги соціальних працівників України та Благодійний фонд «Світло серця» в рамках реалізації грантів Програми «Здоров’я жінок України».
З метою привернення уваги цільових аудиторій до питань планування сім’ї і репродуктивного здоров’я, а також для розповсюдження інформаційних матеріалів партнери на постійній основі проводитимуть інформаційно-просвітницькі заходи на території всієї області. У значній мірі (але не тільки) заходи будуть організовуватись та проводитись в рамках відзначення тих чи інших пам’ятних дат. Зокрема: День студента, День Святого Валентина, Міжнародний жіночий день, Всесвітній день здоров’я, День волонтера, Всесвітній день контрацепції тощо.
Потужну інформаційну кампанію з планування сім’ї і репродуктивного здоров’я на території області буде організовано щорічно у травні під час Тижня планування сім’ї.
Передбачається що до проведення інформаційно-просвітницьких заходів на території області долучаться також районні державні адміністрації, ЗМІ, молодіжні і жіночі громадські організації, що працюють в Луганській області.

5.   Просвітницькі заняття для населення.

Цільова аудиторія: жінки і чоловіки репродуктивного віку, молодь.

Партнери: Управління інформаційної діяльності Луганської ОДА, департамент охорони здоров’я Луганської ОДА, управління у справах сім’ї, молоді та спорту Луганської ОДА, департамент освіти і науки, молоді та спорту Луганської ОДА, департамент соціального захисту населення Луганської ОДА, Луганський обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, Луганський обласний осередок Ліги соціальних працівників України та Благодійний фонд «Світло серця», тренери, що їх було підготовлено програмою «Здоров’я жінок України».
В Луганській області програмою АМР США «Здоров’я жінок України» було підготовлено 12 тренерів для роботи з населенням з питань планування сім’ї і репродуктивного здоров’я. За підтримки програми, тренери щомісячно проводитимуть просвітницькі заняття (10 занять на місяць) для учнівської та студентської молоді, на підприємствах, у центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді. В ході занять учасники в інтерактивні формі отримують інформацію про важливість дбайливого ставлення до власного репродуктивного здоров’я, матимуть можливість ознайомитись з методами планування сім’ї. Кожен учасник просвітницьких занять також отримає інформаційні матеріали.
Значну увагу також буде приділено також роботі з соціальними працівниками, які після участі у просвітницьких заняттях зможуть поширювати нову інформацію і знання в громадах де вони працюють.  

6.  Навчання журналістів

Цільова аудиторія: представники ЗМІ Луганської області.

Партнери: засоби масової інформації Луганської області, Управління інформаційної діяльності Луганської обласної державної адміністрації.
Програма АМР США «Здоров’я жінок України» готова забезпечити проведення тренінгу для журналістів для того, щоб розказати про реальну ситуацію у сфері планування сім’ї та репродуктивного здоров’я, розвіяти міфи, допомогти журналістам розширити коло тем, які вони можуть фахово висвітлювати. Передбачається, що в результаті тренінгу вдасться не лише покращити якість матеріалів, але й збільшити кількість таких матеріалів у засобах масової інформації Луганської області.
Після проведення тренінгу планується оголосити конкурс серед журналістів Луганської області на кращий матеріал на тему планування сім’ї та репродуктивного здоров’я. Програма АМР США «Здоров’я жінок України» готова підтримати проведення такого конкурсу організаційно та матеріально. Передбачається 3 номінації: ТБ, радіо та публіцистика. Підбиття підсумків заплановано приурочити до Дня Журналіста.

7.   Друковані ЗМІ

Цільова аудиторія: жінки та чоловіки репродуктивного віку, медичні та соціальні працівники, управлінці.

Партнери: Управління інформаційної діяльності Луганської ОДА, департамент охорони здоров’я Луганської ОДА, управління у справах сім’ї, молоді та спорту Луганської ОДА , неурядові організації – Луганський обласний осередок «Ліги соціальних працівників України» та Благодійний фонд «Світло серця», журналісти, що візьмуть участь у навчанні.
Очікується, що після тренінгу та конкурсу журналісти самостійно долучаться до висвітлення тем планування сім’ї та репродуктивного здоров’я. Також друкованим засобам масової інформації буде запропоновано запровадити регулярні рубрики про питання планування сім’ї та репродуктивне здоров’я, наповненню яких могли б сприяти партнери Стратегії в Луганській області, надаючи інформацію та фахові коментарі.

8.   Соціальна реклама на телебаченні

Цільова аудиторія: жінки та чоловіки репродуктивного віку, молодь, медичні та соціальні працівники, управлінці.

Програма АМР США «Здоров’я жінок України» передбачає створення відеоролику соціальної реклами щодо питань планування сім’ї та репродуктивного здоров’я, який буде запропоновано до розміщення телеканалам Луганщини.
У Луганській області працюють такі телеканали, як ЛОТ – Луганське обласне телебачення, ЛКТ – Луганське кабельне телебачення, ІРТА – народне телебачення Луганщини, а також Луганське обласне радіо. Також існують оператори відеореклами у торговельних центрах (11 магазинів у Луганську та області).

9.   ТБ та радіо ток-шоу

Цільова аудиторія: жінки та чоловіки репродуктивного віку, молодь, медичні та соціальні працівники, управлінці

Партнери: телеканали Луганської області, експерти.
На телеканалах Луганської області представлені декілька телепрограм, які могли б зацікавитись темою планування сім’ї та репродуктивного здоров’я: «NB» (ЛОТ), Телеформат (ЛОТ), Здоров’я важливіше (ЛОТ), Важливі люди (ІРТА). Редакціям зазначених програм буде запропонована експертна підтримка для детальної розробки тем щодо планування сім’ї та репродуктивного здоров’я у відповідності до потреб та форматів відповідних телепрограм.

10.   Зовнішня реклама

Цільова аудиторія: жінки та чоловіки репродуктивного віку, молодь

Програма АМР США «Здоров’я жінок України» планує розробити, виготовити та забезпечити розміщення на території Луганської області зовнішньої соціальної реклами з планування сім’ї та репродуктивного здоров’я.

11.  Друковані матеріали

Цільова аудиторія: жінки та чоловіки репродуктивного віку, молодь

Партнери: Управління інформаційної діяльності Луганської ОДА, департамент охорони здоров’я, управління у справах сім’ї, молоді та спорту ОДА, Луганський обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, неурядові організації – Луганський обласний осередок «Ліги соціальних працівників України» та Благодійний фонд «Світло серця», а також інші.
В Луганській області існує значна потреба в друкованих інформаційно-просвітницьких матеріалах, які можна було б використати для розповсюдження серед населення області. Програма АМР США «Здоров’я жінок України» планує розробку та виготовлення наступних друкованих матеріалів, які потім будуть розповсюджуватись силами партнерів з реалізації даної стратегії:

-    Плакат щодо методів планування сім’ї для розповсюдження у медичних закладах;
-    Брошура щодо методів планування сім’ї для розповсюдження у медичних закладах;
-    Невелика брошура щодо методів планування сім’ї для розповсюдження під час акцій;
-    Листівка про презерватив для розповсюдження у медичних закладах;
-    Листівка про гормональні контрацептиви для розповсюдження у медичних закладах;
-    Плакат соціальної реклами, що пропагує ключові повідомлення Стратегії та адресу сайту і телефон інформаційної лінії для розповсюдження через заклади освіти та ін.

Розділ 5
Брендінг та забезпечення візуальної ідентифікації

Протягом 5 останніх років різними організаціями, як міжнародними, так і громадськими, використовується круглий логотип «Майбутнє варто планувати». Даний логотип не є логотипом конкретної організації, а є знаком, що вказує на питання планування сім’ї та репродуктивного здоров’я. У разі потреби, партнерам пропонується використовувати згаданий логотип, щоб забезпечити візуальну впізнаваність та цілісність всіх заходів «Стратегії інформаційно-просвітницької роботи з питань планування сім’ї та репродуктивного здоров’я населення Луганської області на період до 2015 року», що будуть здійснені на виконання Обласної програми «Репродуктивне здоров’я населення» на період до  2015 року.


Категория: Проекты фонда | Добавил: hearts-light (12.07.2013) E
Просмотров: 810 | Теги: вагітність, планування сім’ї, репродуктивность, канали комунікації, Стратегія, комунікаційна стратегія, інформаційно-просвітницька робота, Репродуктивне здоров'я | Рейтинг: 5.0/2
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Copyright MyCorp © 2024